sociální sítě

Přímé přenosy

H3 (Michibiki 5)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Apolink

Startup Apolink z Palo Alto si vybral společnost GomSpace pro stavbu rádiofrekvenčního subsystému pro svůj první cubesat s cílem ukázat, jak lze přijímat signály z jiných kosmických zařízení na nízké oběžné dráze Země (LEO) a přeposílat je na Zemi.

Starshield

NASA plánuje otestovat družicovou síť Starshield společnosti SpaceX, určenou primárně pro zákazníky v oblasti národní bezpečnosti, na podporu provozu sítě Deep Space Network agentury.

Space Force Association

Nezisková advokační skupina Space Force Association oznámila plány na vytvoření virtuálního vzdělávacího a analytického centra zaměřeného na zlepšení chápání vesmíru jako vojenské oblasti ze strany amerických představitelů.

SpaceX

Finanční ředitel společnosti SpaceX potvrdil, že společnost zvažuje primární veřejnou nabídku akcií (IPO) již v příštím roce, aby získala peníze na mise na Měsíc a Mars a také na orbitální datová centra.

DARPA

Agentura pro pokročilé výzkumné projekty ministerstva obrany (Defense Advanced Research Projects Agency) udělila společnosti BAE Systems kontrakt v hodnotě 16 milionů dolarů na pokračování v práci na softwaru, jehož cílem je udržovat neustálý dohled nad velkým počtem pozemních cílů automatickým přeprogramováním senzorů napříč vládními a komerčními družicovými konstelacemi.

Americké vesmírné síly

Americké vesmírné síly zavádějí nový systém pojmenování svých družic, kybernetických nástrojů a dalších systémů pro vesmírné boje. Cílem tohoto kroku je dát jejich arzenálu rozpoznatelné identity, které se v armádě již dlouho používají.

NASA

Vedoucí astrofyzikální divize NASA nabídl optimistické zhodnocení nadcházejících misí, což je v opačném kontrastu se špatným výhledem v návrhu rozpočtu agentury.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

První LauncherOne

Společnost Virgin Orbit se před pár dny na Facebooku pochlubila prvním dokončeným exemplářem rakety LauncherOne, byť zatím bez jakéhokoliv nákladu, aerodynamického krytu a stabilizačních křídel. Tento kus navíc již opustil výrobní areál a míří na zkoušky. Nepoletí tedy do vesmíru, ale použije se pro testování tankovacích procesů i pro nácvik sestavování celého nosiče. Zástupci firmy však přiznávají, že do ostrého provozu ještě zbývá dlouhá cesta. Přesto je již z některých náznaků vidět, že se kola dávají pomalu do pohybu.

Testovací exemplář rakety LauncherOne na testovacím stanovišti.
Testovací exemplář rakety LauncherOne na testovacím stanovišti.
Zdroj: https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/

Probíhají například zkoušky nosného letounu a výrobní závod se pozvolna dostává do výrobního režimu. Na základně v Kalifornii navíc proběhl statický zážeh motoru NewtonFour, který bude umístěn na horním stupni nosiče LauncherOne. Firma navíc avizovala, že pro let na této raketě již získala několik zákazníků, takže pohled na sestavenou raketu na testovacím stanovišti dává naději na posun vývoje vpřed.

LauncherOne by měl startovat podobným způsobem jako raketa Pegasus – zavěsí se pod letadlo. V tomto případě půjde o Boeing 747-400 Cosmic Girl, který dopraví raketu do výšky několika kilometrů, kde dojde k jejímu shozu. Dvoustupňový nosič má spalovat směs kapalného kyslíku a leteckého petroleje.

Zdroje informací:
https://www.facebook.com/

Zdroje obrázků:
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…5cfdae47b5bac79565ac93ee4652e8a0&oe=5A9F5982
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…9cdaf28c8350aa05503c0386928b47d2&oe=5AD5243E

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jirka Hadač
Jirka Hadač
8 let před

Pomaličku ale jistě míří k cíli.
Z toho, co sem vykoukával na netu se hodně špatně hledá váha rakety.
S motorem na kapalné palivo bude patrně mít motor vyšší specifický impuls než ten u Pegase a bude možné náklad navádět přesněji na dráhu.
Pokud je ten údaj o váze cca 73 000 liber správný, tak je o cca o 40% těžší než Pegasus, unese méně – 300kg na LEO, zatímco Pegasus 440kg.
Ale ta cena je kapku jinde. Udává se pod 10M. Zatímco Pegasus, nějak se mi věřit nechce, udává se 40M. Což mi přijde neuvěřitelně drahé. ˇ
Hlavně aby měli dostatek nákladu.

Matouš Klugar
Matouš Klugar
8 let před
Odpověď  Jirka Hadač

Díky za pěkné porovnání

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.