sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (IMAP)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Spacedock

Spacedock, startup sídlící v Silicon Valley, dříve známý jako Orbital Outpost X , 20. srpna oznámil plány na demonstraci univerzálního připojovacího zařízení pro vesmírné systémy při misi, která by měla letět v roce 2026.

AscendArc

Společnost AscendArc se sídlem v Portlandu v Oregonu prodala svůj první malou geostacionární komunikační družici společnosti KT Sat, vlajkovému jihokorejskému operátorovi.

True Anomaly

Společnost True Anomaly, startup zaměřený na vesmírné technologie a zaměřený na obranu se sídlem v Coloradu, najal Sarah Walterovou, výkonnou ředitelku pro družicový průmysl, na pozici provozní ředitelky.

Vesmírné velitelství

Bílý dům 2. září oznámil dlouho očekávané přemístění velitelství amerického vesmírného velitelství z Colorado Springs v Coloradu do Huntsville v Alabamě, čímž zrušil rozhodnutí předchozího prezidenta Bidena z roku 2023 ponechat velitelství v Coloradu.

General Atomics

Společnosti General Atomics a Kepler Communications demonstrovaly spojení dvoumotorového letounu De Havilland Canada DHC-6-300 a družice. V demonstraci navázal optický komunikační terminál společnosti General Atomics namontovaný na letadle komunikaci s optickým terminálem Tesat na komunikační družici Kepler.

Muon Space

Společnost Muon Space se po navýšení financování o 90 milionů dolarů snaží rozšířit výrobní kapacity a zaměřit se na rostoucí poptávku po stále výkonnějších družicích v hmotnostním rozmezí 100–500+ kilogramů.

SI Imaging Services

Jihokorejská společnost SI Imaging Services 2. září oznámila uzavření smlouvy na pronájem kapacity družice pro pozorování Země SpaceEye-T evropskému zákazníkovi v hodnotě přesahující 10 milionů eur.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

První LauncherOne

Společnost Virgin Orbit se před pár dny na Facebooku pochlubila prvním dokončeným exemplářem rakety LauncherOne, byť zatím bez jakéhokoliv nákladu, aerodynamického krytu a stabilizačních křídel. Tento kus navíc již opustil výrobní areál a míří na zkoušky. Nepoletí tedy do vesmíru, ale použije se pro testování tankovacích procesů i pro nácvik sestavování celého nosiče. Zástupci firmy však přiznávají, že do ostrého provozu ještě zbývá dlouhá cesta. Přesto je již z některých náznaků vidět, že se kola dávají pomalu do pohybu.

Testovací exemplář rakety LauncherOne na testovacím stanovišti.
Testovací exemplář rakety LauncherOne na testovacím stanovišti.
Zdroj: https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/

Probíhají například zkoušky nosného letounu a výrobní závod se pozvolna dostává do výrobního režimu. Na základně v Kalifornii navíc proběhl statický zážeh motoru NewtonFour, který bude umístěn na horním stupni nosiče LauncherOne. Firma navíc avizovala, že pro let na této raketě již získala několik zákazníků, takže pohled na sestavenou raketu na testovacím stanovišti dává naději na posun vývoje vpřed.

LauncherOne by měl startovat podobným způsobem jako raketa Pegasus – zavěsí se pod letadlo. V tomto případě půjde o Boeing 747-400 Cosmic Girl, který dopraví raketu do výšky několika kilometrů, kde dojde k jejímu shozu. Dvoustupňový nosič má spalovat směs kapalného kyslíku a leteckého petroleje.

Zdroje informací:
https://www.facebook.com/

Zdroje obrázků:
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…5cfdae47b5bac79565ac93ee4652e8a0&oe=5A9F5982
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…9cdaf28c8350aa05503c0386928b47d2&oe=5AD5243E

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před

Pomaličku ale jistě míří k cíli.
Z toho, co sem vykoukával na netu se hodně špatně hledá váha rakety.
S motorem na kapalné palivo bude patrně mít motor vyšší specifický impuls než ten u Pegase a bude možné náklad navádět přesněji na dráhu.
Pokud je ten údaj o váze cca 73 000 liber správný, tak je o cca o 40% těžší než Pegasus, unese méně – 300kg na LEO, zatímco Pegasus 440kg.
Ale ta cena je kapku jinde. Udává se pod 10M. Zatímco Pegasus, nějak se mi věřit nechce, udává se 40M. Což mi přijde neuvěřitelně drahé. ˇ
Hlavně aby měli dostatek nákladu.

Matouš Klugar
Matouš Klugar
7 let před
Odpověď  Jirka Hadač

Díky za pěkné porovnání

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.