sociální sítě

Přímé přenosy

Vulcan (SNC Demo-1)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Desert Works Propulsion

Společnost Desert Works Propulsion (DWP) dnes oznámila rozšíření svých domácích vývojových a testovacích kapacit pro elektrické pohony s cílem reagovat na rostoucí poptávku po pokročilé mobilitě ve vesmíru v odvětvích národní bezpečnosti a komerčního vesmíru.

CACI International

Společnost CACI International 22. prosince oznámila, že hotovostní transakci v hodnotě 2,6 miliardy dolarů získává společnost ARKA Group, která se zabývá vesmírnými technologiemi. Společnost tak rozšiřuje svou působnost v oblasti vesmírných senzorických a zpravodajských systémů.

Dlouhý pochod 12A

První start čínské opakovaně použitelné rakety Dlouhý pochod 12A dosáhl v pondělí večer oběžné dráhy. První stupeň měl po oddělení provést návrat do atmosféry a přistání. Pokus o přistání se však nedařil.

Selhání rakety H3

Dnešní start s družicí QZS-5 skončil neúspěšně vlivem problémů s horním stupněm. Jeho první zážeh trval o 27 sekund déle s nižším tlakem, druhý zážeh začal o 25 sekund později než měl a namísto 260 sekund trval sotva sekundu. Družice i s horním stupněm tak zůstaly na LEO.

4iG

Maďarský poskytovatel komunikačních služeb 4iG souhlasil s investicí 100 milionů dolarů do americké společnosti Axiom Space, která se zabývá vývojem vesmírných stanic, a rozšíří tak svou působnost v kosmickém průmyslu.

NASA

Bezpečnostní poradci NASA doporučují, aby agentura přehodnotila architekturu přistání na Měsíci pro misi Artemis a také to, jakým způsobem agentura řeší incidenty. Jako příklad uvedli zkušební let Starlineru.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

První LauncherOne

Společnost Virgin Orbit se před pár dny na Facebooku pochlubila prvním dokončeným exemplářem rakety LauncherOne, byť zatím bez jakéhokoliv nákladu, aerodynamického krytu a stabilizačních křídel. Tento kus navíc již opustil výrobní areál a míří na zkoušky. Nepoletí tedy do vesmíru, ale použije se pro testování tankovacích procesů i pro nácvik sestavování celého nosiče. Zástupci firmy však přiznávají, že do ostrého provozu ještě zbývá dlouhá cesta. Přesto je již z některých náznaků vidět, že se kola dávají pomalu do pohybu.

Testovací exemplář rakety LauncherOne na testovacím stanovišti.
Testovací exemplář rakety LauncherOne na testovacím stanovišti.
Zdroj: https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/

Probíhají například zkoušky nosného letounu a výrobní závod se pozvolna dostává do výrobního režimu. Na základně v Kalifornii navíc proběhl statický zážeh motoru NewtonFour, který bude umístěn na horním stupni nosiče LauncherOne. Firma navíc avizovala, že pro let na této raketě již získala několik zákazníků, takže pohled na sestavenou raketu na testovacím stanovišti dává naději na posun vývoje vpřed.

LauncherOne by měl startovat podobným způsobem jako raketa Pegasus – zavěsí se pod letadlo. V tomto případě půjde o Boeing 747-400 Cosmic Girl, který dopraví raketu do výšky několika kilometrů, kde dojde k jejímu shozu. Dvoustupňový nosič má spalovat směs kapalného kyslíku a leteckého petroleje.

Zdroje informací:
https://www.facebook.com/

Zdroje obrázků:
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…5cfdae47b5bac79565ac93ee4652e8a0&oe=5A9F5982
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…9cdaf28c8350aa05503c0386928b47d2&oe=5AD5243E

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jirka Hadač
Jirka Hadač
8 let před

Pomaličku ale jistě míří k cíli.
Z toho, co sem vykoukával na netu se hodně špatně hledá váha rakety.
S motorem na kapalné palivo bude patrně mít motor vyšší specifický impuls než ten u Pegase a bude možné náklad navádět přesněji na dráhu.
Pokud je ten údaj o váze cca 73 000 liber správný, tak je o cca o 40% těžší než Pegasus, unese méně – 300kg na LEO, zatímco Pegasus 440kg.
Ale ta cena je kapku jinde. Udává se pod 10M. Zatímco Pegasus, nějak se mi věřit nechce, udává se 40M. Což mi přijde neuvěřitelně drahé. ˇ
Hlavně aby měli dostatek nákladu.

Matouš Klugar
Matouš Klugar
8 let před
Odpověď  Jirka Hadač

Díky za pěkné porovnání

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.