sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

ESA

Evropa uzavřela smlouvu se společností Thales Alenia Space na vývoj digitálního dvojčete zemědělských systémů, které kombinují satelitní data a modelování plodin na podporu udržitelných a klimaticky odolných zemědělských postupů na celém kontinentu.

Booz Allen Hamilton

Technologická a konzultační firma Booz Allen Hamilton představila koncept mega-konstelace družic navržených tak, aby naplnily vizi vládní administrativy na komplexní protiraketový obranný štít na ochranu Spojených států, tzv. Golden Dome.

NG-22

V prohlášení z 26. března NASA uvedla, že modul Pressurized Cargo Module pro Cygnus, který měl letět s misí NG-22 k ISS, je poškozený a nebude použit pro tuto misi, která měla odstartovat v červnu.

Space Systems

Velitelství Space Systems oznámilo 27. března, že Rocket Lab a Stoke Space se připojí k Blue Origin, SpaceX a United Launch Alliance (ULA) v programu National Security Space Launch (NSSL) Phase 3 Lane 1.

CFO NASA

Bílý dům předložil Senátu 24. března nominaci Grega Autryho na pozici finančního ředitele agentury NASA. Autry byl nominován na pozici CFO NASA v červenci 2020, několik měsíců po odchodu Jeffa DeWita. Senát jeho nominaci tehdy neschválil.

Gravitics

Společnost Gravitics oznámila 26. března, že obdržela navýšení strategického financování, neboli STRATFI, ocenění od SpaceWERX, komerční složky Space Force, v hodnotě až 60 milionů dolarů.

Vulcan

Velitelství vesmírných systémů Space Forces oznámilo 26. března, že dokončilo dlouho očekávanou certifikaci rakety Vulcan po analýze dat ze dvou certifikačních startů rakety v lednu a říjnu 2024.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Miniraketoplán se dnes proletí

Miniraketoplán Dream Chaser od společnosti Sierra Nevada Corporation procházel v minulých týdnech na Armstrongově středisku v Kalifornii zkouškami podvozku a celkově procesů, které přijdou ke slovu po dosednutí na ranvej. Nyní je čas přistoupit k další úrovni, která se anglicky označuje jako „Captive carry test“. V podstatě jde o první letovou zkoušku stroje, který však neletí sám, ale je zavěšen pod jiným letounem, nejčastěji vrtulníkem. Dnes odpoledne našeho času by měl takový test přijít a část by se měla vysílat živě na Facebooku firmy Sierra Nevada Corporation.

Společnost již včera avizovala, že vysílání by mělo začít v 15:30 našeho času, jeho součástí bude živý přenos části zkoušky a zbytek přenosu má být vyplněn odpovídáním na otázky diváků. Rozhodli jsme se tedy, že Vás na přenos upozorníme, protože by mohl obsahovat zajímavé záběry a informace.

Zdroje informací:
https://www.facebook.com/
https://twitter.com/

Zdroje obrázků.
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…7efd4496dda3000201da20b31afcea4c&oe=5A203F3C

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Ondra
Ondra
7 let před

Tušíme k čemu je tento test dobrý?

K uvolnění a přistání zřejně nedojde.

Takže co se NEtestuje:
– aerodynamika
– konstrukce (zatížení je na závěsech)
– přistání (vrtulní asi těžko poletí v tandemu s povoleným lanem a v případě problému zasáhne. Kdo by riskoval život pilota?)

Děkuji za případné doplnění

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Ondra

Rozhodně se nebude uvolňovat – k tomu dojde až na konci roku. Při této zkoušce se budou prověřovat navigační a ovládací systémy. helikoptéra bude prolétávat v různých výškách a v různých rychlostech. Detaily v angličtině najdete v tomto článku.

Petr Scheirich
Petr Scheirich
7 let před
Odpověď  Ondra

Nutnou (nikoliv postačující) podmínkou k tomu, aby takový stroj vůbec zvládl autonomně přistát, jsou vstupní informace pro řídící počítač, které musí nasbírat řada senzorů a počítač je správně vyhodnotit: poloha, rychlost, výška, orientace. Při těchto letech jsou tyto údaje známé a testuje se, zda řídící počítač dojde ke stejným výsledkům.

Vlastislav Výprachtický

Lacinější model by řadu zkoušek možná urychlil. Padákové vybavení korpusu může napomoci zabezpečení letových zkoušek.

Pavel
Pavel
7 let před

Ale vzdyt uz s tim jednou leteli, jenom se jim nevysunula leva podvozkova noha s kolem. Nikdy ale neukazali jak ten exemplar dopadl na konci drahy.
Tohle je novy kus a vsechno se testuje znovu?

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Pavel

Nový kus s novým systémem podvozku.

David
David
7 let před

Podstatné na tomto testu je, že let v závěsu trval jednu a půl hodiny (ano, přenos pro lid usekli po minutě). Nesbíraných dat je tedy co do času 100 x víc, než při shozu (což je jedna minuta volného letu).
Dále byl použitý rychlejší vrtulník, než dříve – nasbíraná data tedy více odpovídají rychlostem, při kterých se bude přistávat, a kdy je třeba řídit stroj co nejpřesněji.
Dále píší, že testovali řídící jednotku a ostrý řídící software. To znamená, že šlo mimo jiné o zkoušky pro upřesnění funkce autopilota. Manévrování, při kterém se přesně měří, jak stroj reaguje na pohyby klapek, na boční vítr apod.
Aby byl stroj opravdu bezpečný, musí umět přistát za nejrůznějších podmínek – třeba když ho nenadálý poryv bočního větru rozhodí těsně nad ranvejí – autopilot musí umět rychle a přesně zareagovat. Asi jako zkušený řidič, který trhne bleskově volatnem a vyhne se rigolu, ale nesjede přitom z cesty. Řidič musí mít něco najeto, aby reagoval „akorát“, a autopilot k tomu potřebuje právě ty data, co se teď sbírají. Že s tím už jednou přistáli za bezvětří „na lajnu“, je asi totéž, jako když žák autoškoly prvně objede parkoviště.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  David

Výborně napsáno! Já jen dodám, že ono první přistání bylo navíc s jiným podvozkem.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.