sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Hera)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Near Space Network

NASA 17. září oznámila, že udělila kontrakt společnosti Intuitive Machines na podporu Near Space Network. Jedná se o systém, který poskytuje komunikační služby pro mise NASA na oběžné dráze Země a cislunárním prostoru.

Ariane 6

Evropští představitelé tvrdí, že změna softwaru by měla vyřešit problém, který nastal při inauguračním startu Ariane 6 v červenci s horním stupněm.

Space Network Services

Impulse Space oznámila 16. září kontrakt na zajištění dopravy na geostacionární oběžnou dráhu pro družice od francouzského startupu Space Network Services. Byla to první oznámená dohoda o geostacionární službě Impulse Space, která byla představena v srpnu.

U.S. Space Force

U.S. Space Force udělily téměř 45 milionů dolarů Rochesterskému technologickému institutu a Michiganské univerzitě, aby vedly pokročilý výzkum vesmírné energie a pohonu.

Lockheed Martin

Lockheed Martin získal kontrakt v hodnotě 297,1 milionu dolarů na vývoj mapovačů blesků pro budoucí geostacionární konstelaci Národního úřadu pro oceán a atmosféru.
Smlouva nařizuje vyvinout dva letové přístroje a zahrnuje opce na dva další.

York Space Systems

Americké vojenské družice postavené společností York Space Systems si úspěšně vyměňovaly data na oběžné dráze pomocí optických komunikačních terminálů Tesat-Spacecom.

Ursa Major

Ursa Major, společnost zabývající se raketovým pohonem se sídlem v Coloradu, získala od americké armády nové finanční prostředky ve výši 12,5 milionu dolarů na pokrok ve vývoji a výrobě raketových motorů na tuhé pohonné látky.

U-space

Francouzský startup U-space bude spolupracovat s nadnárodním dodavatelem raket MBDA na vývoji dvojice družic, které budou demonstrovat detekci, charakterizaci a zaměřování družic a jiných zařízení ve vesmíru. Družice spadají do plánů agentury DGA .

Samara Aerospace

Startup Samara Aerospace získal kontrakt společnosti SpaceWERX na vývoj zlepšeného zaměřování družic o hmotnosti o 200 až 500 kilogramů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Miniraketoplán se dnes proletí

Miniraketoplán Dream Chaser od společnosti Sierra Nevada Corporation procházel v minulých týdnech na Armstrongově středisku v Kalifornii zkouškami podvozku a celkově procesů, které přijdou ke slovu po dosednutí na ranvej. Nyní je čas přistoupit k další úrovni, která se anglicky označuje jako „Captive carry test“. V podstatě jde o první letovou zkoušku stroje, který však neletí sám, ale je zavěšen pod jiným letounem, nejčastěji vrtulníkem. Dnes odpoledne našeho času by měl takový test přijít a část by se měla vysílat živě na Facebooku firmy Sierra Nevada Corporation.

Společnost již včera avizovala, že vysílání by mělo začít v 15:30 našeho času, jeho součástí bude živý přenos části zkoušky a zbytek přenosu má být vyplněn odpovídáním na otázky diváků. Rozhodli jsme se tedy, že Vás na přenos upozorníme, protože by mohl obsahovat zajímavé záběry a informace.

Zdroje informací:
https://www.facebook.com/
https://twitter.com/

Zdroje obrázků.
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…7efd4496dda3000201da20b31afcea4c&oe=5A203F3C

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Ondra
Ondra
7 let před

Tušíme k čemu je tento test dobrý?

K uvolnění a přistání zřejně nedojde.

Takže co se NEtestuje:
– aerodynamika
– konstrukce (zatížení je na závěsech)
– přistání (vrtulní asi těžko poletí v tandemu s povoleným lanem a v případě problému zasáhne. Kdo by riskoval život pilota?)

Děkuji za případné doplnění

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpovědět  Ondra

Rozhodně se nebude uvolňovat – k tomu dojde až na konci roku. Při této zkoušce se budou prověřovat navigační a ovládací systémy. helikoptéra bude prolétávat v různých výškách a v různých rychlostech. Detaily v angličtině najdete v tomto článku.

Petr Scheirich
Petr Scheirich
7 let před
Odpovědět  Ondra

Nutnou (nikoliv postačující) podmínkou k tomu, aby takový stroj vůbec zvládl autonomně přistát, jsou vstupní informace pro řídící počítač, které musí nasbírat řada senzorů a počítač je správně vyhodnotit: poloha, rychlost, výška, orientace. Při těchto letech jsou tyto údaje známé a testuje se, zda řídící počítač dojde ke stejným výsledkům.

Vlastislav Výprachtický

Lacinější model by řadu zkoušek možná urychlil. Padákové vybavení korpusu může napomoci zabezpečení letových zkoušek.

Pavel
Pavel
7 let před

Ale vzdyt uz s tim jednou leteli, jenom se jim nevysunula leva podvozkova noha s kolem. Nikdy ale neukazali jak ten exemplar dopadl na konci drahy.
Tohle je novy kus a vsechno se testuje znovu?

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpovědět  Pavel

Nový kus s novým systémem podvozku.

David
David
7 let před

Podstatné na tomto testu je, že let v závěsu trval jednu a půl hodiny (ano, přenos pro lid usekli po minutě). Nesbíraných dat je tedy co do času 100 x víc, než při shozu (což je jedna minuta volného letu).
Dále byl použitý rychlejší vrtulník, než dříve – nasbíraná data tedy více odpovídají rychlostem, při kterých se bude přistávat, a kdy je třeba řídit stroj co nejpřesněji.
Dále píší, že testovali řídící jednotku a ostrý řídící software. To znamená, že šlo mimo jiné o zkoušky pro upřesnění funkce autopilota. Manévrování, při kterém se přesně měří, jak stroj reaguje na pohyby klapek, na boční vítr apod.
Aby byl stroj opravdu bezpečný, musí umět přistát za nejrůznějších podmínek – třeba když ho nenadálý poryv bočního větru rozhodí těsně nad ranvejí – autopilot musí umět rychle a přesně zareagovat. Asi jako zkušený řidič, který trhne bleskově volatnem a vyhne se rigolu, ale nesjede přitom z cesty. Řidič musí mít něco najeto, aby reagoval „akorát“, a autopilot k tomu potřebuje právě ty data, co se teď sbírají. Že s tím už jednou přistáli za bezvětří „na lajnu“, je asi totéž, jako když žák autoškoly prvně objede parkoviště.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpovědět  David

Výborně napsáno! Já jen dodám, že ono první přistání bylo navíc s jiným podvozkem.

https://kosmonautix.cz/2017/08/30/miniraketoplan-se-dnes-proleti/