sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

AeroVironment

Společnost AeroVironment, dodavatel obrany zaměřený na bezpilotní vzdušná vozidla, oznámil 19. listopadu, že plánuje získat BlueHalo, společnost zabývající se obrannými a vesmírnými technologiemi. Hodnota obchodu je přibližně 4,1 miliardy dolarů.

Kepler Communications

Kanadský operátor Kepler Communications požádal Federální komunikační komisi, aby schválila celkem 18 družic, včetně 10 s optickým užitečným zatížením, které by měly být vypuštěny koncem příštího roku. Společnost plánuje provozovat větší družice s menším počtem.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Sveze příští rok Virgin Galactic turisty?

Jedovatá legrácka říká, že v kosmonautice jsou jen čtyři jistoty – do startu modulu Nauka zbývají dva roky, do startu Falconu Heavy půl roku, od kosmických turistů nás dělí roky dva a od pilotované výpravy na Mars dvacet let. U kosmické turistiky by se ale jeden z pilířů jistoty mohl otřást. Richard Branson, zakladatel společnosti Virgin Galactic prohlásil, že věří, že jeho firma sveze první platící turisty do konce příštího roku. Zároveň oznámil, že by už velice rád přesunul většinu aktivit do Nového Mexika, kde před pěti lety vyrostl areál Spaceport America.

Dosavadní zkoušky probíhají u kalifornského Mojave a zatím víme o tom, že loď VSS Unity podnikla tři plachtící lety. Podle Bransonových slov jde testování dobře, takže bychom se snad mohl brzy dočkat motorických zkoušek. O lístek za čtvrt milionu dolarů zatím projevilo zájem téměř 500 lidí. Odměnou jim bude výlet do výšky 100 kilometrů, kde uvidí tmavou oblohu, zakřivení Země a na pár minut si užijí i stavu beztíže.

Zdroje informací:
http://www.space.com/

Zdroje obrázků:
http://spaceflight101.com/wp-content/uploads/2016/09/VSS_Unity_on_Tarmac.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
20 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
HnD
HnD
7 let před

Osobně bych si vsadil spíš na Blue Origin

Michael Voplatka
7 let před
Odpověď  HnD

Přidávám se.

Vítek
Vítek
7 let před
Odpověď  HnD

Ten by měl ještě letos svézt testovací piloty, pokud se nic nezměnilo.

Štěpán
Štěpán
7 let před

Mohl by vyjít třeba článek který obě společnosti porovná (blue a virgin)

Kamil
Kamil
7 let před

Až obletí aspoň jednou zemi, budu je brát vážně. Tyhle skoky do stratosféry jsou jen cirkus.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Kamil

Zase na druhou stranu je to finančně nejdostupnější možnost, jak si užít výhled na zakřivenou Zemi a stav beztíže. 🙂

Vojta
Vojta
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

To určitě, ale na výlet za zakřiveným obzorem a stavem beztíže stačí skafandr, balón a padák. Sice to není vesmír, ale hranice 50 km je asi překonatelná. Nicméně jízda na raketovém motoru taky musí stát za to.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Vojta

Přesně tak, jde o zážitek. A navíc hranice 100 km je oficiálně braná jako začátek vesmíru, takže můžete říkat, že jste tam byl. 🙂

Kamil
Kamil
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Ale ať těm turistům neříkají astronauti

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Kamil

To je těžké. Po stránce „předpisů“ se dostanou nad hranici 100 km. V tom případě bychom nemohli ani let Alana Sheparda (a další suborbitální let) považovat za astronautský.

von Schmeks
von Schmeks
7 let před
Odpověď  Vojta

myslím si, že skafander, balón a padák nemôžu konkurovať tejto koncepcii hneď z niekoľkých dôvodov.
-skafander musí byť vyrobený na mieru pre každého klienta zvlášť čo by neskutočne zvýšilo náklady a čas na prípravu
-veľmi vysoká závislosť od vhodného počasia, komerčný model potrebuje maximálnu flexibilitu a neviem si predstaviť že by rad platiacich klientov čakalo týždne na vhodný vietor v stratosfére
-stúpanie do výšky 38km trvalo Felixovi Baumgartnerovi cca 2,5h čo je veľmi dlhý čas pre platiaceho klienta zavretého v kapsule a v neposlednom rade je tu vec presnosti pristátia. Virgin galactic vzlietne a pristane na tom istom mieste, kdežto klienta na padáku by museli naháňať po celom kontinente, nedajbože by pristál v neprístupnom teréne…myslím, že ja by som to s tým balónom a padákom za tie prachy neriskoval a radšej by som šiel ku Virgin Galactic. Mimochodom, veľmi sa teším keď sa tento projekt podarí, budú to nádherné zábery až do sýtosti 🙂

Svihak Lazensky
Svihak Lazensky
7 let před

SS1 letel naposledy v roce 2004. 13, slovy trinact let.
Mezi Sputnikem a Apollem 11 bylo taky necelych trinact let.
Zjevne do toho kolega Brandson sype trosku mene penez…
Mimochodem, pisu z UK pres internet od Virginu 🙂

kopapaka
kopapaka
7 let před
Odpověď  Svihak Lazensky

Tak ono se zapomíná, že je ještě Virgin Orbital…
Předpokládám, že nemalá část peněz skončila právě tam.

Racek
Racek
7 let před

No, do výrobku Virginu bych nevlezl ani za milion. Působí tak nějak příliš křehce na stroj určený pro opakovaný provoz s pasažery a metoda sama je zbytečně složitá, což zvyšuje samozřejmě riziko havárií. Myslím, že teď se konstruktéři už velice dlouho potýkají právě s těmito nedostatky zvolené koncepce, i když nějaký jednotlivý let se samozřejmě uskutečnit dá. Řešení ale bohužel nevidím.
Blue Origin je naproti tomu na první pohled mnohem robustnější a dostatečně spolehlivé řešení, jak se i ukazuje.
To je samozřejmě můj názor, nic víc, že.

Michael Voplatka
7 let před
Odpověď  Racek

Naprosto souhlasím a vidím to stejně. Raději bych se svezl s Blue Origin než s Virgin Galactics. Ale i tak jim držím palce a přeju, ať vychytají mouchy a konečně to dotáhnou do konce.

maro
maro
7 let před
Odpověď  Racek

Všechno je jen otázka spolehlivosti. Blue Origin taky může jednou žuchnout po selhání motorů a Virgin naopak několikrát hezky doklouzat a všechny preference se najednou obrátí.

hansnasa
hansnasa
7 let před

Dle mého názoru jsou obě řešení provozuschopná a mohou spolu koexistovat.Držím palce oběma společnostem.

zargos
zargos
7 let před

Křídlatým strojům fandím a tohle je pro soukromníka náročné sousto. Každopádne,ať jim to vyjde,když už jsou takhle daleko.

Ovšem pokud do vesmíru,tak stylově, na špici FH v grey dragonu 🙂

von Schmeks
von Schmeks
7 let před

Mám jednu otázku ohľadom technológie pristávacieho podvozku. Všimol som si, že hlavný podvozok činí dvojica kolies, ale predné koleso je len akási lyžina. Aké sú dôvody a výhody tejto koncepcie? X-15 mal presne opačne riešený podvozok…

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  von Schmeks

Firma ohledně důvodů zvolení určité koncepce konkrétních dílů nesděluje bližší detaily.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.