sociální sítě

Přímé přenosy

New Glenn (EscaPADE)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

D-Orbit

Italská společnost D-Orbit, která se zabývá vesmírnou logistikou, oznámila 6. listopadu ukončení soutěže CTRL+Space, první evropské soutěže v kybernetické bezpečnosti Capture-the-Flag (CTF) na oběžné dráze.

EchoStar

Provozovatel geostacionárních družic EchoStar prodává další část rádiových frekvencí, aby pomohl zlepšit služby SpaceX pro přímou komunikaci s buňkami ve Spojených státech, výměnou za akcie společnosti v hodnotě 2,6 miliardy dolarů.

Sceye

Společnost Sceye vyvíjející stratosférické platformy pro telekomunikace a související aplikace získala ocenění od agentury NASA za využití této platformy pro monitorování životního prostředí.

BlackSky

Společnost BlackSky, která se zabývá satelitními snímky, 6. listopadu uvedla, že tržby společnosti ve třetím čtvrtletí nedosáhly očekávání. Důvodem je úprava výdajů americké vlády v rámci důležité zpravodajské smlouvy, ve které došlo ke škrtům ze strany Bílého domu.

ESA

Evropská kosmická agentura upřesnila svůj plán pro program European Resilience from Space (ERS) a nastínila rozsah programu v hodnotě 1 miliardy eur, který přímo propojí pozorování Země, telekomunikace a navigaci s rostoucími potřebami Evropy v oblasti obrany a bezpečnosti.

Astranis

Společnost Astranis 5. listopadu oznámila plány na spuštění mobilní ad-hoc síťové služby s názvem Vanguard, která bude využívat její malé geostacionární družice k rozšíření dosahu komunikace typu point-to-point pro pomoc při katastrofách nebo pro bezpečné obranné operace.

Čínský institut

Čínský institut nedávno dokončil pozemní testy toho, co popisuje jako rekonfigurovatelnou flexibilní výrobní platformu na oběžné dráze, zaměřenou na budoucí velkoobjemovou a nízkonákladovou výrobu ve vesmíru.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Zopakuje Falcon 9 úspěšné přistání?

Je před námi další divácky atraktivní mise soukromé společnosti SpaceX. Při posledním letu předvedl Falcon 9 poprvé po sérii nehod parádní přistání na plošině Of Course I Still Love You. Současná mise ale bude zase jednou z těch obtížnějších, jedná se totiž o start na dráhu přechodovou ke geostacionární, která vyžaduje mnohem vyšší rychlost a tedy i větší množství paliva. Hmotnost vynášeného satelitu JCSAT-14 není známá, ale měla by se pohybovat v podobných mezích jako satelit SES-9. A pokud si vzpomenete, že přistání během mise SES-9 skončilo kvůli nedostatku paliva dírou v přistávací plošině, je hned jasné, že toto přistání nebude vůbec jednoduché.

OCISLY opouští přístav.
OCISLY opouští přístav.
Zdroj: https://pbs.twimg.com/

Profil přistání bude podobný jako při misi SES-9. Plošina bude asi 660 kilometrů od místa startu. První stupeň opět vynechá první ze tří zážehů, aby ušetřil co nejvíce paliva. Proto vstoupí do atmosféry s vyšší rychlostí a bude tedy mnohem více namáhán. Je také pravděpodobné, že se SpaceX opět pokusí o přistání na třech motorech, místo standardního jednomotorového manévru. Vypadá to ale, že SpaceX věří tomuto letu mnohem více než misi SES-9, před kterou vydala prohlášení, že se neočekává úspěšné přistání. Každopádně, pokud by bylo přistání úspěšné, znamenalo by to další velký pokrok pro SpaceX, protože velké množství jejich budoucích letů bude mířit právě na dráhu přechodovou ke geostacionární.

V dnešních ranních hodinách byl proveden již tradiční předstartovní statický zážeh, během kterého byla celá raketa natankována a motory zapáleny na několik vteřin. Po tomto testu byla raketa opět převezena do hangáru, kde k ní bude připojen náklad zapouzdřený v aerodynamickém krytu. Pak bude celá sestava opět vyvezena, s plánovaným startem 5. května v 7:22 ráno našeho času. Startovní okno bude dlouhé celé dvě hodiny, takže je možné opakovat pokus, pokud dojde při odpočtu k problému. Předpověď počasí nám zatím dává 70% šanci příznivých povětrnostních podmínek. Start bychom rádi opět vysílali s českým komentářem. Ohledně našeho přenosu ještě určitě vyjde speciální článek.

EDIT: 4. dubna odpoledne našeho času bylo oznámeno, že se start kvůli nepříznivému počasí odkládá o 24 hodin na 6. května (čas zůstává nezměněn).

Zdroje informací:
https://www.nasaspaceflight.com/

Zdroje obrázků:
https://pbs.twimg.com/media/ChU4ChzU8AAUaOn.jpg
http://cdn.arstechnica.net/…/24464810415_c2c5eb62e0_k-640×427.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
35 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Kamil
Kamil
9 let před

to zase budou čachrovat s maximálním podchlazením paliva?

Racek
Racek
9 let před
Odpověď  Daniel Heřt

Přesně tak. V podstatě nejjednodušší způsob jak zvýšit nosnost rakety a byla by škoda to nevyužívat.

vedator
vedator
9 let před
Odpověď  Kamil

Maximalne podchladenie je standard pre novy F9 FT, uz sa tomu nehovori cachrovanie 🙂

roman.hronza
roman.hronza
9 let před

Doufejme, že palivo bude stačit. To by už byl třetí kousek do počtu 🙂

Amper
Amper
9 let před

Tusi nekdo jaky je duvod/rozdil mezi jedno a trimotorovem pristani ? I jeden motor ma vyssi vykon nez hmotnost stupne

Honza
Honza
9 let před
Odpověď  Daniel Heřt

Zajímalo by mě, jak moc „na hraně“ to přistání vlastně technicky je.

Všechny dosavadní neúspěchy byly zaviněny v podstatě primitivními mechanickými závadami – nedostatek hydraulické kapaliny, „ulomená noha“, došlo palivo.

Rychlost senzorů a výpočetní výkon by v dnešní době neměl být problém a motory to evidentně taky stíhají. Vypadá to sice jako sci-fi, ale v reálu je to celé možná jednodušší než uřídit minidrona v průvanu 🙂

Amper
Amper
9 let před
Odpověď  Honza

to zalezi na tom jak moc toho minidrona ridis ty a jak moc pocitac na palube 😀 Pocitac chyby dela malokdy takze pokud je raketa schopna pristani tak proste pristane.

Na druhou stranu – je tam dost vnejsich okolnosti a nacasovani je problem protoze treba ocean je pomerne zmetek a moc nespolupracuje 😀

I proto si myslim ze pristani na pevnine je o rad mensi problem nez na mori

maiden
maiden
9 let před
Odpověď  Honza

Ve chvili, kdy to zacnou ridit hluboky neuronovy site, tak uz je ocean jen takove zpestreni programu. Zatim vetsinu psrametru nastavuji lide.

hansnasa
hansnasa
9 let před

Když uvidím nadpis článku SpaceX,rozšiřují se mně zorničky a zvyšuje tep.A myslím,že nás je takových hodně.Pánbůh zaplať za tuto firmu,která je tak inovatívní a připravuje nám co se týče kosmonautiky neskutečné zážitky a za zlomek financí,které má např.NASA.Přistání lidí na Měsíci jsem si kvůli mládí neužil a už jsem v nic podobného nedoufal.Teď věřím,že se dočkám letů na Mars se značkou SpaceX.Držím palce a těším se.

Filip Ehrenberger
Filip Ehrenberger
9 let před
Odpověď  hansnasa

Jo souhlasím, já ji tady hltám informace z 80% jen o SpaceX! Jsem rád, že se mu portál kosmonautix.cz docela věnuje. Díky moc!

vedator
vedator
9 let před
Odpověď  hansnasa

Tajne dufam,ze niektora z vesmirnych agentur bude pouzivat FH, BFR aj na misie na Mesiac a budeme mat dva ciele, kam ludstvo bude mierit a rozsirovat svoje pole posobnosti 🙂

Vladimír podivínský
Vladimír podivínský
9 let před

Omlouvám se mám dvě otázky, jsem trošku zmatenej.
Jedna. Falcom který bude teďkon startovat, bude v budoucnu jako boční stupeň pro Falcom heavy?
Dva. Nevíte jestli se prodává model Falconu? Třeba v měřítku 1;150 🙂
Děkuji

Vojta
Vojta
9 let před
Odpověď  Daniel Heřt

Aerodynamický kryt na špici problém nebude. Boční úchyty budou naopak problém velký. Pokud s nimi však počítali už při úpravě na poslední verzi, tak by se teoreticky daly bloky prvního stupně použít na oba typy strojů, ale vůbec to nebude snadná úloha. Necháme se překvapit, já bych hádal pravděpodobnost existence univerzálního prvního stupně tak na 35%.

sraj
sraj
9 let před
Odpověď  Daniel Heřt

alebo kto má 3D tlačiareň môže tlačiť
http://www.thingiverse.com/thing:1218358

Amper
Amper
9 let před
Odpověď  Ľubomír Mlích

Mam a funguje 🙂

Filip Ehrenberger
Filip Ehrenberger
9 let před

Jestli si ten model budes ve spacex objednavat, tak mi dej vedet pridam se sabnem se odopravu 😀

Vladimír Podivínský
Vladimír Podivínský
9 let před

Ahoj, pošli mě prosím tě na sebe telefonní číslo. Na e-mail [email protected] zavolám ti : 🙂

Jindra
Jindra
9 let před

když přistane 1.stupěň bude se dít s ním všechno co se děje s tým který nedávno přistál?

Jakub
Jakub
9 let před

Zdravím tenhle let vynese skCube ?

Samo
Samo
9 let před
Odpověď  Jakub

Nie iná dráha a oni tuším že tie cubesaty poletia osobitne v nejakom väčšom vypúšťacom puzdre.

ventYl
ventYl
9 let před
Odpověď  Daniel Heřt

Myslim, ze je celkom uzasne, ze su tu vymenovane 3 misie, ktore budu letiet pred skCube a my sa bavime o datume startu o 2 mesiace! Ved to nie je ani 60 dni.

Lukáš
Lukáš
9 let před
Odpověď  ventYl

Opravdu úžasné by bylo, kdyby se ty 4 startu do konce června úspěšně stihly.

Michal
Michal
9 let před

Těším se na váš přenos s českým komentářem! 🙂
Sleduji každý váš přenos už téměř rok a musím říct, že jsem vám velmi vděčný za vaši práci, kterou pro nás děláte! Díky! 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Michal

Toho si opravdu moc vážíme, budeme v tom rádi pokračovat i nadále.

PepaSFI
PepaSFI
9 let před

v článku máte plánovaný start 5. května a v tabulce startů a vedle ve sloupku 6. května. Předpokládám že platí ten 6. květen.

jan kryštof
jan kryštof
9 let před
Odpověď  Daniel Heřt

vánoce se posunuli o jeden den.ach jo 🙂

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.