sociální sítě

Přímé přenosy

Sojuz-2.1a (Bion-M 2)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

IFT-10

Společnost SpaceX plánuje provést další zkušební let sestavy Starship/Super Heavy 24. srpna. Let má proběhnout po dokončení vyšetřování neúspěchu předchozí mise a získání schválení od Federálního úřadu pro letectví.

Cambrian Works

Společnost Cambrian Works si vybrala společnost Astroscale US jako svého partnera pro 30denní studii NASA, jejímž cílem je vypracovat komplexní koncept provozu a implementační plán pro potenciální komerční misi ke zvýšení oběžné dráhy observatoře Neila Gehrelse Swifta.

SpaceX

Společnost SpaceX obvinila Virginii z vyloučení Starlinku z většiny státních dotací ve výši 613 milionů dolarů v rámci federálního programu širokopásmového připojení.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Průběh kontroly těsnosti skafandru

Vzpomínky na výcvik

„Ještě jedna poslední dnešní simulace s Terrym a Antonem a poté s Terrym opustíme Rusko a vydáme se na vánoční prázdniny. Náš dnešní scénář začal těsně před odpojením Sojuzu od ISS a poté měl následovat návrat na Zemi. Předtím, než můžeme povolit háky a odpojit Sojuz od stanice, musíme provést kontrolu těsnosti našich skafandrů Sokol, abychom se ujistili, že by tyto přetlakové obleky zachránily naše životy v případě dekomprese.

Středa 18. prosince 2013

Na fotografii můžete vidět naše vzduchové propojení se stanicí vlevo od mého levého lokte. Velká hadice je ventilační, což znamená, že v ní proudí vzduch z kabiny, který cirkuluje v našich skafandrech. Menší hadicí proudí zásoby čistého kyslíku.

Vzduchové propojení se stanicí obstarávají dvě šedé hadice s modrými konektory u mého lokte.
Vzduchové propojení se stanicí obstarávají dvě šedé hadice s modrými konektory u mého lokte.
Zdroj: https://plus.google.com/

Při kontrole těsnosti uzavřeme velký modrý ventil, který se nachází na hrudi hned pod přilbou, a začneme dodávat kyslík do skafandru tím, že otevřeme ventil vedle okna. Na paži pak máme tlakový regulátor. Pokud skafandr dosáhne vnitřního tlaku 0,1 atmosféry a od tohoto okamžiku se zvýší tlak na 0,35 atmosféry během 90 sekund, kontrola těsnosti proběhla úspěšně! Znovu otevřeme velký modrý ventil a vypustíme přebytečný tlak do vnitřního prostoru kabiny.

Vypouštěcí ventil poté zůstává nastaven na 0,4 atmosféry během celého letu. V normální situaci je skafandr jednoduše propojen s atmosférou kabiny. Kdyby však tlak v kabině klesl, ventil nedovolí, aby tlak ve skafandru klesl pod 0,4 atmosféry.

Není jednoduché při tomto tlaku ve skafandru pracovat. Svoboda pohybu i zručnost jsou značně omezeny. Proto máme povoleno změnit nastavení vypouštěcího ventilu na 0,27 atmosféry, pokud zrovna neprovádíme nějakou důležitou proceduru, a to ještě jen na 5 minut. Tato úroveň tlaku způsobí změkčení skafandru a také zmenšení jeho objemu. Bohužel je to však příliš nízký tlak na to, abychom si byli jistí, že nedostaneme dekompresní nemoc a proto ten časový limit pěti minut.

Jako u všeho v pilotované kosmonautice a možná i v životě obecně jde o kompromis.“

Zdroj informací:
https://plus.google.com/

Zdroj obrázku:
https://plus.google.com/

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.