ŽIVĚ: LauncherOne startuje

Půl roku od posledního startu malé rakety LauncherOne tu máme její další misi. Společnost Virgin Orbit je známá svými netradičními názvy misí a ani tato není výjimkou. Mise Straight Up (Přímo nahoru) má za cíl vynést na oběžnou dráhu sedm družic pro Vesmírné síly Spojených států. Ty budou provádět experimenty v oblasti vesmírné komunikace, navigace a klimatických změn. Zajímavý je třeba CubeSat Recurve, který demonstruje schopnost adaptivního radiofrekvenčního systému z nízké oběžné dráhy, vyhodnocuje chování sítě a posílá data, kamkoliv je třeba. Dalším zajímavým CubeSatem je Slingshot 1. Jedním z jeho hlavních úkolů je otestovat nízkoenergetickou komunikaci jednotlivých palubních přístrojů přes Ethernet.

Závěrečný přehled:

• Místo startu: Z podvěsu na Boeingu 747-400 Cosmic Girl, který odstartuje z Mojave Air and Space Port v Kalifornii.
  • Čas startu: 30. června 07:00 SELČ
  • Raketa: LauncherOne
  • Náklad: 7 CubeSatů
  • Hmotnost nákladu: Neznámá
  • Oběžná dráha: Nízká oběžná dráha s výškou 500 kilometrů a sklonem 45° vůči rovníku

EDIT: 1. července 7:15
Start byl odložen o dvacet čtyři hodin. Další pokus o start je v plánu zítra (2. července) v 7:30 našeho času.

8 komentářů ke článku “ŽIVĚ: LauncherOne startuje”

Zítra (2. července) se v 07:20 SELČ se otevírá několikaohdinové startovní okno nosné rakety LauncherOne. Na oběžnou dráhu bude dopraveno celkem 8 malých družic. V rámci programu STP-28A Ministerstva obrany USA a RSLP Kosmických sil USA půjde o dvě družice Gunsmoke-L, MISR, NACHHOS-2, Recurve a Slingshot 1. V rámci civilního programu NASA ELaNa 39 půjde o družice CTIM-FD a GPX2.

2. John Peri napsal:

Tak jsem hledal na Youtube a nikde není video z dnešního startu.
    Takže se asi neletělo ?

3. VojtaO napsal:

Chtěl jsem se podívat na start, ale nějak nevidím okno s přenosem. Zatím to nevadí, když p.Václavík píše, že start je odložen.

Z důvodu teploty pohonných látek mimo povolení limity se start dnes neuskuteční.

To by mohl být 72. start v prvním pololetí. Směřujeme k dalšímu rekordnímu roku? A to druhé pololetí bývá obvykle ještě bohatší

Družice z programu ELaNa rozhodně nejsou vypouštěny pro „Vesmírné síly Spojených států“. Co mě však v článku zaujalo je zmínka o družici Recurve demonstrující adaptivní radiofrekvenční systém. V jakých ohledech je adaptivní nebo co to znamená?