Podle Bezpečnostního panelu NASA vyřešil Boeing jen 2 hodiny před sestupem druhou závažnou SW chybu, která by vedla ke ztrátě Starlineru.
7. února 0:15
Podle Bezpečnostního panelu NASA vyřešil Boeing jen 2 hodiny před sestupem druhou závažnou SW chybu, která by vedla ke ztrátě Starlineru.
7. února 0:15
TESS opět funguje
NASA oznámila, že se teleskop primárně určený ke studiu exoplanet vrátil do vědecké služby. Data z minulých pozorování jsou stažená a nová pozorování probíhají. Příčina vstupu do bezpečného režimu se zatím analyzuje.
19. dubna 17:15
Akcie Virgin Galactic
Společnost Virgin Galactic vydala 18. dubna prohlášení o zplnomocnění a oznámení o výroční schůzi plánované na 12. června. Prohlášení obsahuje seznam návrhů. Především společnost požádá akcionáře o rozdělení akcií, které má podpořit klesající cenu akcií společnosti.
19. dubna 15:00
Vydávání licencí FAA
Úřad FAA pro komerční vesmírnou přepravu oznámil, že již nebude schvalovat starty kosmických strojů, které se mají poté vrátit zpět na Zemi, pokud nebudou mít už i licenci k opětovnému vstupu.
19. dubna 10:00
MDA Space
Kanadská vesmírná agentura (CSA) udělila společnosti MDA Space prodloužení smlouvy v hodnotě přibližně 182 milionů dolarů na pokračování v podpoře robotických operací na Mezinárodní vesmírné stanici do roku 2030.
19. dubna 8:00
Space ISAC
Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací, Space ISAC, oznámilo 9. dubna vytvoření skupiny LEO Owner Operators Affinity Group, která se skládá z členů Space ISAC provozující družice na LEO.
18. dubna 10:00
Starší pořady na Stream.cz (skončily v prosinci 2018)
na celej veci ma zaraza to, ze takato dolezita sprava vysla na povrch az po skoro dvoch mesiacoch od startu.
prva chyba by pri lete s ludskou posadkou v horsom pripade sposobila len financne skody (za opakovany start), v lepsom pripade by posadka zasiahla a slo by len o „anomaliu“.
no horeuvedena zavada by mohla priamo sposobit smrt posadky.
Update software nie je tak vidiet ako to, ze sa nepripojili k ISS.
V clanku su dve verzie problemu:
1. vazny problem s triskami kabiny posadky, ktory mohol sposobit jej stratu pri reentry
2. nie velmi vazny problem s oddelenim servisneho modulu od kabiny posadky, ktory by pri reentry nemal ziadny vplyv kabinu
Posledny odstavec je ale zaujimavy. Hovori o tom, ze NASA planuje spravit v Boeingu podobny systemovy audit ako v SpaceX.
Uvidime co z toho nakoniec bude, ci sa nebude, alebo bude opakovat.
Tak ten audit by to chtělo. Celé by se to mělo „osvětlit“ a vysvětlit…
Nechci se strefovat do Boeingu (i když je zajímavé sledovat jak se dá ohnout volná soutěž s lobby senátorů a kongresmanů).
Je to hlavně prů.er pilotované kosmonautiky a NASA.
Doufám, že se SX povedou padáky a poletí se.
Pokud se astronauti dostanou bezpečně na ISS – doprava na Canaveral Boeingem 777 a dál pak Starlinerem, tak můžou zapálit svíčku a dát na modlení.
Padáky SX podľa všetkého sú už v poriadku.
Díky za zajímavou aktualitu, i když mě vlastně moc nepřekvapila.
Že do té kraksny chtějí posadit lidi je jejich věc. Ale v případě opakovaného pokusu o automatické připojení se docela bojím o ISS.
To by tak strasne byt nemalo. Ten pripojovaci manever je umyselne navrhnuty tak, ze lod do parkovacej pozicie „pred ISS“ dostane orbitalna mechanika a lodi bude na tuto randevouz drahu dovolene vstupit iba ak sa preukaze funkcnost OMS. Ak by sa potom v potrebnom momente trysky pre poruchu nezapalili, tak lod od ISS opat odleti.
Trochu víc jsem napsal do fóra. NA článek bohužel nemám čas. Třeba se toho nêkdo ujme.
Boeingu zřejmê projde témêř všechno 🙁
Tak to je skoro na článek. Moc zajímavý odkaz!
Děkuji. Navíc za opakování by si Boeing účtoval přes 400 mil USD. To mu jako projde?
nikde nie je spomenute, ze tych 400M$ pojde z rozpoctu nasa, prave naopak.
„Boeing recently set aside $410 million to pay for that contingency“
Asi by to opravdu ten druhý zkušební let chtělo