ŽIVĚ A ČESKY: Falcon 9 vynáší družice Radarsat

Pokud máte dnes odpoledne volno, pak bychom pro vás měli tip na jeho vyplnění. Už v 16:17 minut našeho času by měla z Vandenbergovy základny v Kalifornii odstartovat raketa Falcon 9, která vynese na oběžnou dráhu hned tři družice. Jedná se o identické exempláře kanadského programu Radarsat, ale kromě startu samotného se můžeme těšit i na další zajímavosti. SpaceX totiž pro tuto misi použije první stupeň, který již jednou letěl a navíc by měl přistávat na pevnině na vybetonované ploše, kam se zatím přistávalo jen jednou.

Náš přenos spustíme jako obvykle 15 minut před startem, tedy okolo 16:00 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, nebo Vám nefunguje přehrávání ve vloženém okně, klikněte sem a dostanete se na stránku přenosu na Mall.TV. Ve vloženém okně naleznete i záznam vysílání, který by měl být k dispozici zhruba dvě hodiny po ukončení přenosu, děkujeme za pochopení.

Zdroje informací:
https://www.elonx.cz/
https://www.nasaspaceflight.com/
http://www.spacex.com/
https://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
http://www.asc-csa.gc.ca/images/recherche/hi-res/81abb8a9-974b-489a-9d7a-b8f18246fee1.jpg

Print Friendly, PDF & Email

Kontaktujte autora: hlášení chyb, nepřesností, připomínky
Prosím čekejte...
Níže můžete zanechat svůj komentář.

70 komentářů ke článku “ŽIVĚ A ČESKY: Falcon 9 vynáší družice Radarsat”

  1. Jiří Švarc napsal:

    Dobrý den, mně tradičně již od začátku přenosů na Mall.cz nefunguje vůbec zvuk zde ani na originální stránce u tohoto videa (a u všech předchozích záznamů). Schválně jsem čekal na nejnovější velkou aktualizaci Windows, nainstalovanou včera, a bohužel stále beze změny. Mohl bych poprosit jako minule o odkaz alespoň na Vaše FB stránky, kde mi to fungovalo normálně? Smířím se s jakoukoli kvalitou zvuku i obrazu, hlavně ať mám možnost poslechnout si Váš komentář. Moc děkuji.

    • Dušan Majer Administrátor napsal:

      Na FB se vysílají jen některé starty, to neovlivním. Ale zkuste třeba jiný prohlížeč, nebo se mrkněte na pluginy. Hodně často dělá problémy třeba AdBlock.

      • Jiří Švarc napsal:

        Zkoušel jsem snad už úplně vše, je to nezávislé na Adblocku i prohlížeči (Chrome, Firefox, Opera i Edge). A jak jsem psal, všechna ostatní videa (včetně úplně všech na Mall.cz mimo přenosů kosmonautix) fungují se zvukem normálně. PC mám 5 let a nikdy jsem problém se zvukem u ničeho neměl, až teď a zrovna u přenosů, které jsem do minulého roku zkouknul úplně všechny 🙁

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        Tak pokud se vám všechna videa z Mall.TV přehrávají se zvukem a jen naše přenosy bez zvuku, tak to už tuplem nechápu, v čem je problém. Zkoušel jste to pustit třeba z mobilu? Nemáte nějak restriktivně nastavenou síť, na které Váš počítač je?

  2. Ondrej Repa napsal:

    Pán Majer Váš hlas a spôsob moderovania resp. komentovania týchto prenosov na moje nervy pôsobí ako balzam. Kiež by týchto prenosov, obzvlášť s úspešných štartov bolo čo najviac

  3. David Hoffmann napsal:

    Přímý přenos jsem bez problémů stihnul v práci – teda ne celý pouze přistání :-). Večer doma v klidu s dětma celý záznam. Nevím co víc bych si mohl přát. Dušane díky. Musít ale konstatovat že přistávání Falconu se stalo drsnou rutinou, ta přesnost je neuvěřitelná !

    • Dušan Majer Administrátor napsal:

      Jsem rád, že se Vám přenos líbil. A s tou rutinou máte asi pravdu. Už je to standard. 🙂

      • Mr. G napsal:

        Ono sa pomaly zacina vracat do popredia zaujmu naklad samotny. V par posledných rokoch bol daleko zaujimavejsi Falcon9 samotny ako to co vynasal 😀

        Je to skoro neuveritelne ako sa dokaze 40 m a 25 ton vaziaci kolos tak presne trafit na pristatie, aj ked sa pristatia stali uz „drsnou rutinou“.
        Zo zaciatku si ani SpaceX nebolo presnostou az tak iste. Dobre je to vidiet v tom, aky priemer ma LZ-1 a aky ma LZ-2 🙂

      • zvejkal napsal:

        Ano, mas pravdu, aj ja si zacinam viac vsimat naklad, nez raketu a navrat samotny 🙂

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        To je pravda, tam ty rozměry hodně nadhodnotili. A dnes přistávají krásně na střed. 🙂

      • Mr. G napsal:

        Trosku som pogooglil a v podstate Lz1 a Lz2 su rovnake. Obe maju priemer betonovej plochy 86 metrov. Lz1 ma len vacsiu strkovu plochu okolo.
        https://ibb.co/3YwGQfT

        Droneship ma 90×50 m. Inak povedane, raketa sa musi trafit do kruhu s priemerom 50 metrov, ASDS sa ale pohybuje, takze sa neda vyuzit celych 50 metrov. Dalej rozpatie noh je ca 16 m, takze to potrebnu presnost este sprisnuje.

        Tym len chcem povedat, z akej neuveritelnej veci sa SpaceX podarilo spravit „drsnu rutinu“ 🙂 Pred dvomi rokmi pri kazdom pristati stalo pred riadiacou miestnostou polovica SpaceX. Teraz pri priamom prenose tam postava par ludi. „Drsnou rutinou“ sa to stalo uz aj pre SX 😀

  4. Pavel napsal:

    Zdravím,
    Takže, aby byla nějaká proti zkušenost, tak já za celou dobu přechodu k mallTV jsem neměl ani jeden problém se sledováním záznamu.
    A k letu, ty záběry výletu z mraku a následné přistání zpět do nich byla paráda 🙂

  5. zvejkal napsal:

    1. Zaber ako raketa par sekund po starte vyhupla z oblakov bol paradny.
    2. Zaber ako 1. stupen klesa do oblakov v udoli medzi horami bol z rise holywoodskej sci-fi produkcie. Wow.
    3. Ludia, prosim, s temou MALL TV sa presunte na forum a rozoberajte to tam, osobne mi vadi zaprasena diskusia ovela viac, nez cakanie na zaznam. Myslim, ze to ocenia viaceri. Dakujem.

  6. Mr. G napsal:

    Ja sa spytam nieco k letu samotnemu. Pred kazdym letom je vyhradena nebezpecna oblast. Je mi jasne, ze je to oblast, v ktorej sa pohybuje raketa pocas startu a do tejto oblasti mozu dopadat trosky, odhodene stupne, alebo aerodynamicke kryty.

    https://www.google.com/maps/d/viewer?hl=en&mid=17sTdDuaLN-EJeuALqkvhM2hULM5lvIKZ&ll=32.43005630448573%2C-120.58328722543786&z=6

    Tu je vyhradena oblast pre start Radarsat. Co ak by sa rakete (v tomto pripade uz druhemu stupnu) nieco stalo povedzme po 5-6 minutach letu. Uz je davno mimo tejto oblasti, ale este nema orbitalnu rychlost. Trosky by dopadli az niekde v okoli Antarktidy, teda daleko od vyhradenej oblasti.
    Co vlastne vymedzuje tato oblast ? Od akej fazy letu by uz trosky nedopadli do tejto oblasti ?

  7. David R. napsal:

    Pane bože, jestli to několika lidem nefunguje, a ostatní kvůli tomu nemají šanci si přečíst normální diskuzi k samotnému letu, tak už to nějak típněte.
    Dejte někam počítadlo, komu to funguje a komu ne, ať to vidíme objektivně. A komu to nestačí, tak extra fórum kde se může vyřádit. Pod článkem to nemá co dělat, je to balast. Pořád totéž dokola. A jsem zvědav kolik lidí mně teď rozcupuje.

    • Dušan Majer Administrátor napsal:

      Musím říct, že počty komentářů věnovaných tomuto tématu už naštěstí proti období ze začátku roku klesají. Věřím, že zanedlouho už zmizí úplně. 😉

      P.S. Faktem je, že ve většině případů se ozývají ti, kteří mají horší zkušenost. Ti s dobrou zkušeností obecně píší méně často. Nejde zdaleka jen o tento případ nebo náš web, je to obecná charakteristika lidské mentality, která se dá aplikovat prakticky kdykoliv.

  8. Jiří Kos napsal:

    Já už několik měsíců radši mlčím, protože reakce pana Majera (na jakékoli stížnosti) je vždycky stejná: „Já dělám svoji práci dobře (což je pravda), oni (rozuměj Mall) jsou profesionálové a jistě vědí co dělají“ (no, dejme tomu). Mně to sice pořád nefunguje ale už si nestěžuji a dokonce jsem se přesvědčil, že je chyba na mojí straně (což je dokonce velmi pravděpodobné). Ale nechápu, proč si pořád stěžuje tolik jiných lidí. Pánové (dámy se tu téměř nevyskytují),není vám to již trochu trapné?

    • Dušan Majer Administrátor napsal:

      Jelikož už mi několik lidí, kteří na začátku byli hodně proti přesunu napsalo, že přestřelili a že to není tak špatné, jak si mysleli a také proto, že počet problémů s přehráváním výrazně klesl, jsme přesvědčen, že jsme se dostali na stav, který se rozhodně nedá označit jako problematický. Vždy budou lidé, kterým něco nefunguje. Jak jsem psal už vícekrát, i na YT byli lidé, kteří měli s přehráváním nějaký problém. U každého může být příčina jiná. Vždy je ale rozhodující většinový stav a většině lidí to funguje. Jak jste sám napsal, problémy jsou na straně příjemců. Někomu zlobí pluginy, jinému prohlížeč a tak dále.
      P.S. Skoro si říkám, že kdybychom přenosy nedělali žádné, tak by si lidé nemohli stěžovat na to, že jim něco nefunguje. 🙂

      • Jiří Kos napsal:

        Ať vás proboha ani nenapadne skončit s přenosy! I já se k nim vždycky nakonec za pár dní nějak propracuji. A co je to pár dní proti věčnosti.

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        To byla spíše jen nadsázka. 😉 Končit rozhodně nechci. Jen mne to tak napadlo. 🙂

      • Antocyanin napsal:

        Jeste me napadlo – neslo by po prenosu dat zaznam na konec clanku ke stazeni? Zadny problem s prekodovanim, jednoduse tam dat soubor tak, jak vznikl, at uz to je mp4, mkv, nebo cokoli jineho. At si to kazdy prehraje, nebo prekoduje, jak potrebuje.

        Ale samozrejme netusim, jestli vam behem vytvareni komentovaneho prenosu vubec takovy soubor vznikne, nebo jestli vsechna data jenom tecou z youtube pres vas pocitac rovnou do mall.tv.

        Hope that helps

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        Myslím si, že by s tím byla zbytečná práce. Upload by taky chvilku trval a ušetřit třeba ze dvou hodin čekání půl hodiny … no nevím, jestli to má smysl.

  9. Mikbasket napsal:

    Dříve, se tu řešil let,…. Vlastně ani nevím jestli sednul první stupeň… Nyní se tu řeší přenos…. Strašně mne to štve i přesto, že mi to jede…. Ale čistě statisticky…. Vypadá to opravdu na problém….. Možná je na straně uživatelů, ale potom ať chytří kluci z Mall poradi co a jak…. Chyba se jeví jako systematická…. Tedy v SW… Jinak super!….

    • Dušan Majer Administrátor napsal:

      Nějaké technické problémy řeší jen zlomek lidí, co na začátku, což je jasná známka toho, že se situace srovnala. Vždycky bude někdo, kdo bude mít problémy. I na YT byli lidé, kteří hlásili problémy. Dát univerzální recept asi nejde. U někoho je to nesoulad s pluginy (třeba AdBlock dokáže udělat paseku), u jiného to může být zase neaktuální prohlížeč a tak dále. Proto vždy všm doporučuju, aby zkusili třeba jiný prohlížeč.
      A díky za pochvalu. 😉

      • Mikbasket napsal:

        Dušan díky za reakci… Vážím si toho… Velký respekt k Tvému elánu!…. I ostatních kluky v redakci i v diskuzi! Skupina velmi vzdělaných lidi! Díky za ní!

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        Není vůbec zač. Snažíme se dělat to, co nás baví. A jsme rádi, že čtenáři / diskutující pomáhají udržovat úroveň diskuse na vysokém standardu.

      • Fanda napsal:

        Mě to jede pokaždé jak má.. jak na mobilu tak na tabletu a na PC 🙂 děkuji za přenos a následný záznam 🙂

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        Tak to mám ohromnou radost, že Vám to funguje. A díky moc za pochvalu.

  10. HM napsal:

    Už je mně to opravdu trapné, ale i po několika měsících (které jsem tomu dal a zbytečně s tím neotravoval) přetrvává problém s nefunkčním přehráváním videa, vloženého do framu na tomto webu.
    Já i celá řada dalších jsme provedli navržený test, odeslali výsledek s podrobným popisem problému. Reakce = čistá 0.

    Opravdu si redakce stále myslí, že jim tuto službu poskytují profesionálové?

    • Fuji napsal:

      Kosmonautix a Dušan Majer poskytuje v míře vrchovaté vše co si může skutečný fanda kosmonautiky přát.
      Asi tak na „HM trapné“. Mnoho dalších odstavců s rozebráním opodstatněnosti (snad myšlenky?) příspěvku na který reaguji není potřeba!

    • Dušan Majer Administrátor napsal:

      Já si to nemyslím, já jsme o tom přesvědčen. Jsem s nimi totiž v pravidelném kontaktu a vím, jak se snaží pracovat na zlepšování služeb.
      A pokud Vám nejde přehrát video ve vloženém okně, to je takový problém kliknout na odkaz, který je v předchozím odstavci? Osobně si myslím, že ne.

      • HM napsal:

        Musím říci, že vaše odpověď je vskutku pozoruhodná.
        Ne, není problém použít nějaký workaround, ale dobrý dojem to prostě nedělá. Nejde o nahodilý problém, ale o úplně obyčejný, dlouhou dobu neřešený, bug, bijící do očí. Je to škoda, protože váš skvělý web si určitě zaslouží lepšího poskytovatele části infrastruktury.

        Uživatele „Fuji“ bych v této souvislosti poprosil, aby se nevyjadřoval k problému některých jiných uživatelů o kterém zjevně nic neví. Děkuji.

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        Pokud existuje nějaká komplikace, která se dá vyřešit jedním kliknutím, tak to není nic, co by si zasloužilo nějakou vysokou pozornost. Podobné problémy se v žebříčku úkolů vždy posouvají až někam dál za důležitější úkoly. Je navíc zvláštní, že to někomu jde a někomu ne.
        Střílím čistě od boku – nemůže v tom hrát nějakou roli třeba to, zda jste na MALL.TV registrován, či nikoliv?

      • Antocyanin napsal:

        Kazda registrace znamena muset si pamatovat dalsi jmeno a heslo.

        Jinak trochu offtopic (ohledne konkretniho problemu s prehravanim v okne), ale v sirsi souvislosti k veci (mall.tv) – myslim, ze dotazy na to proc to nefunguje jako na youtube se budou opakovat dokud to nezacne fungovat jako na youtube. Coz asi jentak nezacne (viz. vysvetleni vyse – „Jakub Vanek 12.6.2019 (23:00)“).

        Myslim tedy, ze by bylo vhodne nekam viditelne umistit odkaz na FAQ ohledne videi na mall.tv, aby si to lid emohli precist rovnou. Domnivam se (a samozrejme pisi, co bych tam ocekaval ja, takze se to u jinych ctenaru muze lisit), ze by tam melo byt napsano minimalne:

        1. proc mall.tv, ktery je objektivne vyrazne horsi, nez youtube. To, ze nabidli spolupraci opravdu neni dobry duvod, to spis cloveka nastve. Ostatne jak byste se tvaril na restauraci, ktera serviruje nedobre jidlo s argumentaci, ze jim mistni zvlastni skola nabidla spolupraci a dodala kuchare? Prisel byste znovu? Doporucil byste navstevu pratelum?

        Ja uz duvod znam z drivejsi diskuse a chapu, ze problem se zbytecnym blokovanim obsahu ze strany youtube je docela velky a zaroven zvenku spatne viditelny.

        2. proc je tezke (pro mall.tv) mit prenos k dispozici hned (viz. „Jakub Vanek 12.6.2019 (23:00)“).

        3. informace o workaroundech a na jakem sofware to urcite funguje (treba par zaznamu browser + verze, operacni system + verze).

        Neberte to prosim jako kritiku, ale spise jako konstruktivni navrh, jak zlepsit spatnou situaci.

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        Nemusíte si pamatovat jméno a heslo. Prohlížeče si to umí zapamatovat a pak vás přihlašují automaticky. Tedy má to jedinou nevýhodu a sice pokud jste na PC, které je sdílené více lidmi, kteří mají na onom webu také registraci.
        Nápad je to zajímavý, ale když jsme si to promyslel, došel jsem k názoru, že by to bylo k ničemu. Na tyhle otázky se tu odpovídalo už mockrát a čtenáři odpovědi znají. Občas mám pocit, že se někdo ptá jen tak ze sportu, aby rýpnul, protože jsme mu třeba na podobnou otázku odpovídal před pár týdny. U podobných FAQ je obecně problém, že chvíli trvá je vytvořit, ale lidé je pak většinou nečtou.
        P.S. K té restauraci – Pokud bych tam dostal jídlo zdarma (za přenosy se neplatí), které by chutné (obsah našeho přenosu), ale třeba jen trochu chladnější (čekání na záznam), tak by mi to nevadilo. Něco jiného by bylo, kdybych dostal jídlo připálené, či přesolené (problémy s přenosem jako takovým), nebo bych jej nedostal vůbec (záznam by nebyl).
        P.P.S. Rozhodně Vaše návrhy neberu ve zlém. Jen už mám určité zkušenosti s komunikací s internetovou veřejností a jsem touto zkušeností již trochu ovlivněn.

  11. Petr Hájek napsal:

    Záznam funční ,komentář bezva ,děkuji.

  12. Mrťa napsal:

    Mall bylo bohužel velké šlápnutí vedle, to už není začátečnická chyba. Jinak díky za vynikající info a články.

    • Dušan Majer Administrátor napsal:

      Nevím v čem by to měla být chyba. Přenos šlapal, záznam vznikl.

      • maiden napsal:

        Přijdu z práce a na kosmonautix další úspěšné přistání…
        Takže v čem je problém? Mall?
        Nechápu

      • Mrťa napsal:

        Přenos se sekal, zpracování trvá déle než vynesení družic, na origo webu od space v pořádku. Tak asi tak.

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        Sekání přenosu bylo zřejmě na Vaší straně, protože spoustě lidem to šlo bez sekání. SpaceX používá YT, který dělá záznamy hned, časem se tam třeba taky dostaneme. A hlavně – záznam je bonus. Kdo nestihne přenos, tak si holt počká. Aspoň mají diváci větší motivaci sledovat přenos živě. 😉

      • Mrťa napsal:

        Pane Majer, problém s přenosem a se zpracováním je trvale od doby přechodu k Mall, píše se to zde u každého přenosu a u každého čekání na záznam. To není kritika na Vás ale na Mall, prostě to nezvládají. Mrzí mne, že reagujete jako kdybych kritizoval Vás, to v žádném případě, ale prostě popisuji fakt.

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        Čekání na přenos se výrazně zkrátilo. První přenosy potkaly technické problémy a na záznam se čekalo opravdu dlouho. Dnes jsou to jen dvě hodiny, což nepovažuju za významné.

      • Alois napsal:

        Dvě hodiny na zpracování záznamu považovat za přiměřené ?, určitě žertujete.

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        Nežertuju. Myslím si, že dvě hodiny nejsou dlouhá doba a čekat dvě hodiny není nic hrozného. Beru to tak, že pokud někdo nestihne přenos, tak většinou nemá čas ani za dvě hodiny – třeba proto, že je v práci. Lidí, kteří přijdou třeba deset minut po skončení přenosu není tolik a to, že si dvě hodiny počkají si myslím, že není nic hrozného. Tím neříkám, že by nebylo fajn nějak tu dobu zpracování zkrátit, bylo by to příjemné, ale nikoliv životně nutné.

  13. Jakub napsal:

    Technický dotaz jak je možné že Youtube má záznam okamžitě a mall.tv za x hodin?

    • Dušan Majer Administrátor napsal:

      Nejsem technik, těmto IT detailům nerozumím. Ale podle všeho jde o nějakou odlišnou technologii/postup. Ale vím, že MALL.TV na tom pracuje a třeba se taky časem dočkáme.

    • Jakub Vanek napsal:

      Tohle je závislé na technologii jakou se to streamuje. Youtube to ukládá během streamingu na serveru rovnou ve formátu, ze kterého to po skončení přenosu umí rovnou přehrát, má na to výkonný cloud, hodně serveru a lety vypilovaný SW.
      Mall to ještě takto neumí, je to o prostředcích do toho vražených, takže to zatím Mall dělá po „staru“, že se ten stream někde na vstupním bodu nahrává, pak se soubor uzavře, spadne to do nějaké transcodovací farmy, která ten stream připraví pro následné VOD přehrávání.

      Určitě to časem vylepší a prodlevu mezi koncem živého přenosu a zpřístupněním VOD zkrátí nebo ve finále úplně vyruší a půjde si VOD pustit již během přenosu.
      Je to o penězích, díváte se na to zadarmo, tak mějte s tím trochu schovívavosti, navíc máte možnost si stále pustit originální SpaceX stream an youtube.

      Chápal bych, kdyby jste platili per přenos nebo měli předplatné, ale takhle??? Dušan si zaslouží pochvalu, jak to dělá a kolik času tomu věnuje, ne se do nej neustále pouštět.
      (pár let se streamingem mám a to i s poměrně velkým rozsahem 🙂 )

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        Díky za technický rozbor i za pochvalu!

      • Radim Pretsch Redakce napsal:

        Výtečný rozbor, děkuji. Tímhle by měla ta nekonečná lamentace nad záznamy skončit.

        Doporučuji každý další komentář na tohle téma mazat, ideálně s odkazem na tohle vysvětlení. Diskuze k přechodu na Mall jsou otravné a jen to tu plevelí.

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        Mazat rozhodně ne, to by někdo mohl (právem) napadnout jako cenzuru, že mažeme kritiku. Musíme věřit, že časem těchto komentářů ubude.

      • Michl napsal:

        Z toho plyne jediná otázka, proč používat na živé přenosy mall.tv když tu je youtube kde to funguje a fungovalo perfektně.

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        I na to jsme odpovídal už mockrát, ale ještě jednou – protože MALL.TV o naše přenosy projevil zájem, což mne velice těší. U MALL.TV navíc nehrozí skrytí záznamu kvůli požadavkům na autorská práva z období startu, což se na YT občas stávalo.

      • Alois napsal:

        Mě by úplně stačilo, kdybych si jako dříve mohl kliknout na obrázek a naskočil mi přenos. To se ale nestane a tak mačkám MALL, ten také nejde a tak musím na starou dobrou NASA. Včera jsem se na NASA pořád dostával jen na ISS a tak jsem start úspěšně promeškal.
        Krok od zavedené firmy k nějakým nováčkům je vždy podivný a výsledek nejistý. Dodávám, že výpočetní technika není mým koníčkem a očekávám od ní jednoduché a přístupné služby. Pokud dělám něco špatně rád nechá poučit abych mohl příště přenos v klidu, jako dříve, sledovat.

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        Nevím, proč jste chodil na NASA TV, když náklad ani start neměly s NASA nic společného. Když už jste chtěl originální přenos, měl jste zkusit na YouTube kanál SpaceX. Já nevím, co děláte špatně. Můžete mít třeba aktivní AdBlock, nebo zkuste jiný prohlížeč.

      • Alois napsal:

        Na NASA jsem šel právě proto, že od změny řeším problémy s napojením automaticky tak jak jsem to popsal a NASA nikdy nezklamala. To že start nevysílala je moje smůla.
        Na kanál Space X mě zatím nenapadlo chodit, protože se mi velice líbí Vaše komentované přenosy. Pokud se na Váš přenos příště opět nedostanu budu tedy, ke své lítosti, chodit na Space X.

      • Radim Pretsch Redakce napsal:

        Přesně na tohle narážím. Bez ohledu na to jak logické a polopatické vysvětlení nabídneš, a bez ohledu na to kolikrát jej pro každého chytrolína zopakuješ, pořád se tu na tom budou rádoby zviditelňovat nejrůznější experti.

        Ano, můžu to ignorovat a vyhledávat jen smysluplné komentáře k věci. Ale je to otravné.

  14. Alois napsal:

    Chápu všechno, ale nejde mi vůbec nic, ani zde ani MALL.

Napište komentář k Mrťa

Chcete-li přidat komentář, musíte se přihlásit.