Sedm tun těžká těžká družice byla dnes dopravena na dráhu s nejnižším bodem 243 km vysoko a nejvyšším ve výšce 17863 km při sklonu 27° k rovníku.
27. července 13:05
Sedm tun těžká těžká družice byla dnes dopravena na dráhu s nejnižším bodem 243 km vysoko a nejvyšším ve výšce 17863 km při sklonu 27° k rovníku.
27. července 13:05
TESS opět funguje
NASA oznámila, že se teleskop primárně určený ke studiu exoplanet vrátil do vědecké služby. Data z minulých pozorování jsou stažená a nová pozorování probíhají. Příčina vstupu do bezpečného režimu se zatím analyzuje.
19. dubna 17:15
Akcie Virgin Galactic
Společnost Virgin Galactic vydala 18. dubna prohlášení o zplnomocnění a oznámení o výroční schůzi plánované na 12. června. Prohlášení obsahuje seznam návrhů. Především společnost požádá akcionáře o rozdělení akcií, které má podpořit klesající cenu akcií společnosti.
19. dubna 15:00
Vydávání licencí FAA
Úřad FAA pro komerční vesmírnou přepravu oznámil, že již nebude schvalovat starty kosmických strojů, které se mají poté vrátit zpět na Zemi, pokud nebudou mít už i licenci k opětovnému vstupu.
19. dubna 10:00
MDA Space
Kanadská vesmírná agentura (CSA) udělila společnosti MDA Space prodloužení smlouvy v hodnotě přibližně 182 milionů dolarů na pokračování v podpoře robotických operací na Mezinárodní vesmírné stanici do roku 2030.
19. dubna 8:00
Space ISAC
Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací, Space ISAC, oznámilo 9. dubna vytvoření skupiny LEO Owner Operators Affinity Group, která se skládá z členů Space ISAC provozující družice na LEO.
18. dubna 10:00
Starší pořady na Stream.cz (skončily v prosinci 2018)
Mne tedy prijde prapodivne prvenstvi soukrome druzime, co se hmotnosti tyce. Velmi neprilehave, kdyz vezmeme, ze jeste nez bude uvedena do komercniho provozu, uz bude vyznamne lehci o spalene palivo, ktere bylo potrebne pro presunuti se na geostacionarni drahu. 🙂
Ferovejsi by byl zebricek druzic podle hmotnosti v den zahajeni ostreho provozu 🙂
Jenže co je to uvedení do provozu? Začátek zkoušek systémů? Začátek kalibrační fáze? Navíc je nefér takto porovnávat družice s chemickým a elektrickým pohonem. Ty, které mají iontové motory spálí při přechodu z GTO na GEO jen pár desítek kg paliva, zatímco ty chemické několik stovek. Rázem je tu nevýhoda. Nejférovější je tak hmotnost před startem – je ostatně také nejpřesněji měřitelná.
Ach tyhle zebricky, v sobe maji tolik neferovosti. 😉
Namitku s iontovymi motory beru. Dekuji 🙂
Když se nikdo nemá tak dám první komentář :). Trochu mě překvapilo, že dráha je poměrně o dost níže než GTO, že to nedali na FH?
Jinak všem autorům moc díky za pěkné čtení, úplně si nedokážu představit kolik času to musí zabrat. Pánové kloubouk dolů.
V první řadě moc děkujeme za pochvalu. Velice nás těší, že se Vám u nás líbí.
K dotazu – ano, je to velmi zajímavé. Zákazník musel předem vědět, jak dráha se dá očekávat. V úvahu přichází hned několik možností. Kupříkladu zákazník nechtěl na FH čekat tak dlouho a vybral si menší zlo.