Bylo to trochu zneklidňující, ale byla velká zábava být na vesmírné stanici, která je už sama o sobě úplně jiný svět, a přitom být v úplně jiné (virtuální) realitě. Vědci se pokoušejí zjistit, jak lidský mozek zpracovává komplexní úkoly, jako je chytání míčku nebo létajícího talíře anebo nalévání vody do sklenice. Jak gravitace pomáhá našim mozkům vypočítat kde a jak pohnout s rukama, aby byly na správném místě ve správný čas? Provádění experimentu Grasp ve stavu beztíže ale také ve virtuální realitě nabízí vědcům na Zemi mnoho možností k vyladění scénářů a opravdu se dostat na kloub tomu, jak náš mozek funguje.

Bylo to trochu zneklidňující, ale byla velká zábava být na vesmírné stanici, která je už sama o sobě úplně jiný svět, a přitom být v úplně jiné (virtuální) realitě. Vědci se pokoušejí zjistit, jak lidský mozek zpracovává komplexní úkoly, jako je chytání míčku nebo létajícího talíře anebo nalévání vody do sklenice. Jak gravitace pomáhá našim mozkům vypočítat kde a jak pohnout s rukama, aby byly na správném místě ve správný čas? Provádění experimentu Grasp ve stavu beztíže ale také ve virtuální realitě nabízí vědcům na Zemi mnoho možností k vyladění scénářů a opravdu se dostat na kloub tomu, jak náš mozek funguje.

Zdroj: https://www.flickr.com/photos/thom_astro/34576921510/